De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Reageren...

Re: Graden van de klok

Hallo,

Het schrijven van de volgende opgave tot een macht snap ik niet goed.
7/5√7

Zelf kom ik tot het antwoord 7-[5/7]
Maar het antwoord wat gegeven wordt is: 7-[5/4]
Hierbij snap ik niet hoe ze aan die vier komen in de noemer komen.

Het zelfde geldt voor de opgave:
3/2√3

Waarvan het antwoord is 3-1/3
Waar ik zelf wederom tot 3-[2/3] kwam.

Zou iemand mij uitleggen hoe ze tot deze antwoorden komen.

Met vriendelijke groet

Antwoord

Laten we maar 's kijken:

$
\eqalign{\frac{7}
{{\root 5 \of 7 }} = \frac{7}
{{7^{\frac{1}
{5}} }} = 7^1 \cdot 7^{ - \frac{1}
{5}} = 7^{\frac{4}
{5}}}
$

De tweede gaat precies zo, maar heb je de opgave wel goed overgenomen?

Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt!

Reactie:

Klik eerst in het tekstvlak voordat je deze knopjes en tekens gebruikt.
Pas op: onderstaande knopjes en speciale karakters werken niet bij ALLE browsers!


áâæàåãäßçéêèëíîìïñóôòøõöúûùüýÿ½¼¾£®©




$\mathbf{N}$ $\mathbf{Z}$ $\mathbf{Q}$ $\mathbf{R}$ $\mathbf{C}$
Categorie: Vlakkemeetkunde
Ik ben:
Naam:
Emailadres:
Datum:17-5-2024